Reportages:
Bijzonderheden.
Een reeks van bijzondere details uit het spoorweglandschap...
| We starten in het ICE landschap: wat gebeurt er als een ICE3 stel in panne valt en hopeloos verloren lijkt te zijn? Dan moet er overgestapt worden op een ander stel, met behulp van een speciale trap/loopbrug, aanwezig in elk ICE3 stel. |
| Een loopbrug zoals aanwezig in een ICE3 stel. |
| Een andere ICE eigenaardigheid is deze 'locomotief' of motoreinheid van een ICE1 of ICE2 stel, die los door het station van Fulda rijdt. |
| Bijna 10 jaar na het verdwijnen van de autotreinen, eind 2003, waren in 2012 op de autosnelwegen rond Bressoux nog steeds wegwijzers te vinden naar de vroegere autoterminal. |
| Bijna 10 jaar na het verdwijnen van de autotreinen, eind 2003, waren in 2012 op de autosnelwegen rond Bressoux nog steeds wegwijzers te vinden naar de vroegere autoterminal. |
| Desondanks dat de Athus-Meuse lijn 10 jaar geleden grondig gemoderniseerd werd, zijn er anno 2012 nog steeds enkele ex-telegraafpalen te vinden! Dit exemplaar staat verstopt in Paliseul. |
| Soms gaat het al eens mis... Zoals bij dit rijtuig dat brandschade opliep tijdens een inzet in de nachttrein Zürich-Amsterdam. Emmerich, 08/07/2009. |
| Wat doet dit vreemde hok op het perron van Morsum(Sylt)? Wel, van hieruit worden de slagbomen overweg naast het perron omhoog of omlaag gedraait. Elke keer als er een trein in aantocht is, komt een bediende uit het station om de overweg te sluiten. Schitterend dat dit nog kan anno 2013. |
| Hoe simpel kan een overweg zijn? Gewoon een poortje met een bord: pas op voor de trein. Deze overweg voor voetgangers en fietsers bevindt zich nabij La Rochelle op de spoorlijn van Nantes naar Bordeaux. Geen verlaten secundaire lijn dus! 06/07/2013. |
Terug