Home | Updates | Joris Rail Classic | Joris Webs

HLD: Reeks 62/63:(type 212):


Foto's:


De 6212.Op 09/09/2009 heeft de .6212 het einde van lijn 204 bereikt met zijn sproeitrein. Hier begon lijn 77A naar Moerbeke, maar sinds die uit dienst is wordt daar uiteraard niet meer gesproeit, jammer...
De 6212.De 6212 rijdt met de sproeitrein door Louise-Marie. Achteraan hangt de 6219, 10/09/2009.
De 6215.De 6215 is aan het werk in Jemelle.08/09/2008
De 6219.Op 03/09/2009 rijdt de 6219 met de sproeitrein over L59 langsheen het goederenstation lokeren-Oost. Achteraan hangt de 6212.
De 6219.De 6219, die nog steeds rondrijdt in een aangepaste versie van de livrij 1970, vertrekt op 04/09/2009 uit het station van Gent-Sint-Pieters met de sproeitrein.
De 6219.De 6219 staat vertrekkensklaar met de sproeitrein op 09/09/2009 te Eeklo.
De 6219.De 6219 maakt zich klaar om terug te rijden met de sproeitrein naar Zelzate op lijn 55. De 6212 bracht de sproeitrein even voordien naar dit punt op de Belgisch-Nederlandse grens. 09/09/2009.
De 6219.Op 22/05/2010 rijdt de 6219 met de onkruidverdelgingstrein door Zele. Achteraan hangt de 6228.
De 6221.De 6221 staat uitgeweken te Saint-Ghislain op 13/12/03.
De 6228.De 6228 staat in de loods van Merelbeke. 31/08/2004.
De 6229.De .6229 rangeert op 03/08/2005 te Lokeren-Oost.
De 6229.De .6229 rangeert in Moerbeke op 28/10/2008. Sinds 2008 rijden er geen bietentreinen meer naar Moerbeke, maar als mooie afsluiter reden er dat jaar afvaltreinen met balast naar Moerbeke.
De 6229.De .6229 rangeert te Moerbeke. 28/10/2008.
De 6229.De 6229 vertrekt uit Moerbeke naar Gent-Noord. 28/10/2008.
De 6229.Een jaar later, op 18/12/2009, rangeert de .6229 opnieuw in het besneeuwde Moerbeke met een werftrein.
De 6229.Na de gedane arbeid rijdt de .6229 los terug naar Gent.
De 6230.De .6230 staat te Merelbeke, 31/02/2003.
De 6236.Op 26/12/03 reed de .6236 met een extra goederentrein van Gent naar Antwerpen. Deze opname is gemaakt te Lokeren bij de losse terugrit naar Gent.
De 6243.De .6243 rijdt als losse loc door Engis op 27/08/2008. De loc kan blijkbaar wel een nieuwe schilderbeurt gebruiken...
De 6244.De .6244, Lokeren, 31/05/02.
De 6244.De .6244 te Gent-Sint-Pieters met de Britse sproeitrein 'Weed Free Unlimited', 26/05/2003.
De 6244.De .6244 brengt met de autowagens van de laatste TAC Freccia del Sole naar de loskaai. Denderleeuw, 28/09/2003.
De 6264.De 6264 staat in de loods van Merelbeke op 31/08/2004.
De 6267.De 6267 is aan het werk in het nieuwe station van Luik-Guillemens. 27/08/2008.
De 6272.De 6272 heeft zo lang staan roesten te Ronet dat de zijn originele livrij zichtbaar werd. Ronet, 24/08/2003. Intussen is deze loc reeds gesloopt.
De 6282.De 6282 doet bepaalde testen te Brussel-Zuid.13/03/2006.
De 6282.De 6282.Brussel-Zuid, 13/03/2006.
De 6285.De .6285 is aan het werk in Brussel-Noord.24/04/04.
De 6288.De .6288 met een infratrein te Lokeren op 24/03/2004.
De 6297.De 6297 en de 6251 vertrekken uit Kallo, 12/12/03.
De 6299.De .6299 en de 6297 rijden met een kolentrein door Merelbeke. 01/04/2004.
De 6299.De .6299 en de 6297 staan naast de 29.013. 01/04/2004.
De 6299.De .6299 staat op 31/08/2004 afgesteld te Merelbeke. Achter deze loc herkennen we opnieuw de 6297.
De 6305.De .6305, Libramont.08/09/2008.
De 6306.De 6306, de enige 62 die momenteel nog in dienst is voor bij de NMBS, op de 62TBL2 na, en ook de enige dieselloc die rijtuigen nog met stoom mag verwarmen. Antwerpen-Noord, 25/06/2005.
De 6322.De .6322 staat afgedankt te Salzinnes.24/04/04.
De 6330.De .6330 en de .6236 rijden met de sproeitrein over lijn 59 te Lokeren. 24/08/2010.

Terug

Over mij | Sitemap | Disclaimer | Contact | ©2001-2023 Joris De Mol