Fotoactua: Archief 2006:
Ms 96 'Giro d'Italia'
Op 1 en 2 april was de 468-die sinds 23/04 reclame maakt voor de aankomst van de Giro d'Italia-te Lokeren en kon ik volgende foto's maken: Lokeren, 01/04/2006 (met de 461):
Lokeren, 02/04/2006 (met de 461):
Lokeren,04/04/2006 (met de 475):
Intersoc:
Op 09/04/2006 reed er een Intersoc E 13492 van Brig (St.-Luc en FIesch) en Chur (Maloia) naar Kortrijk. Loc van dienst voor het Belgische stuk was de 2709.In Gent werden de laatste 2 rijtuigen afgehaakt door de 7809. De middenste foto kwam tot stand met toelating van NMBS-Personeel. Waarvoor Dank!62 te Lokeren:
Op 22/04/2006 stonden de .6237 en de .6223 te Lokeren-Oost. |
Overbrening HV EETC.
De 2737 brengt 7 rijtuigen van EETC van Oostende terug naar Nederland. Lokeren,03/06/2006. |
Overbrenging .5107 naar Italië.
Tijdens zijn trip van Raeren naar Italië hield de .5107 even halt te Gent-Zeehaven op 17/06/2006.
Prima 6000 in Gent.
Sinds enkele weken staat de 447001 te Gent-Zeehaven. U ziet deze locomotief op 02/07/2006.Onderstopper Lijn 59.
Op 30/06/2006 kwam de onderstopper 's nachts de balast aanstampen op lijn 59. De foto's zijn gemaakt te Lokeren.Dommeldange-Knokke voor LuxAir.
Op 2 juni 2006 reed er een speciale trein van Dommeldange naar Knokke. De trein was samengesteld uit : HLD 1818+ 7 Weggmans (2* Vélo + Rendez-Vous + 2 ABD (waarvan 1 met ruimte voor drankgelegenheid) +2*B). In Brugge werd achteraan deze trein de 1608 toegevoegd, die de trein van Knokke terug naar Brugge sleepte.Brugge: | ||
Knokke: | ||
Meetrijtuig in Volvogoederentrein.
Op 11/07/2006 reed er in de Volvotrein van Bad Bentheim naar Gent-Zeehaven een meetrijtuig mee. De locs van dienst waren de 7789 en de 7785. De foto is genomen te Lokeren, aan lijn 59. Beide locs waren in dienst.Laatste Lourdsesbedevaart nachttrein.
Op 13/07/2006 vertrok de laatste bedevaartstrein vanuit Turnhout naar Lourdes. Hij werd gesleept door de 2139.Deze treinen reden als sinds 1883, en daar komt nu dus na 123 jaar een einde aan. Alweer een klassieke nachttrein die verloren gaat. Eerder werden ook al de klassieke slaaptreinen en auto-slaaptreinen en de meeste klassieke dagtreinen opgedoekt/ingekort.
Intersoctrein.
Intersoctrein 13492 uit Chur/Fribourg komt aan te Dendermonde op 14/07/2006. Loc van dienst is de 2149. |
Cis Alpinorijtuigen in EC Vauban.
De EC Vauban staat vertrekkensklaar te Brig op 03/08/2006. Hij is uitzonderlijk samengesteld uit 4 Cis Alpinorijtuigen en 1 EC rijtuig. Locs van dienst zijn de 11210 en de 11257, ook dit is speciaal, want normaal gezien wordt de EC Vauban door slechts 1 Re 4/4" gesleept.Laatste intersoc 2006.
Intersoctrein E 13492 uit Chur/Fribourg werd op 28/08/2006 gefotografeerd tijdens zijn stilstand en vertrek te en uit Dendermonde. Het is de laatste Intersoctrein van 2006 en het is een der laatste treinen komende uit Chur nu Maloja Palace verkocht is... Als voorspan diende de 2114.Eerste bietentrein 2006.
Op 22/09/2006 reed de eerste bietentrein Poperinge-Moerbeke .De foto's zijn allen gemaakt te Moerbeke. De locs van dienst waren de 7797 en de 7819.