Type: Resto : I10:


Inleiding: 

Deze 4 rijtuigen waren oorspronkelijk I10 rijtuigen, gebouwd in 1988. In 2000 zijn ze omgebouwd tot restaurantrijtuig. Momenteel doen ze enkel nog dienst in Treski en extre ritten.

Samenvatting en technische beschrijving:

Aantal 4
Bouwers Centrale Werkplaats Mechelen (NMBS)
Bouwjaar 1988, verbouwd in 2000
Uitdienststelling -
Nummering 16005-16008
UIC-Nummering 61 88 88-90 005-6 - 61 88 88-9 008-0
Liverijen Blauw
Bewaarde exemplaren Geen exemplaren uit dienst
Klasses WR
Aantal plaatsen: ?
Aantal compatrimenten -
Maximale snelheid 200 km/u
Landen waarin ze toegelaten zijn
B F D A J
GR TC L H It
CH PL CS BG NS
R DR DK
Gewicht (leeg-vol) 48 ton - 50 ton
Lengte 26 400 mm

Foto's:


De 61 88 88-90 005-6. De 61 88 88-90 005-6 staat te Vorst op 30/11/2005.
De 61 88 88-90 005-6.
De 61 88 88-90 005-6. Het interieur van de 61 88 88-90 005-6.
De 61 88 88-90 005-6. De keuken van de 61 88 88-90 005-6.
De 61 88 88-90 005-6.
De 61 88 88-90 005-6.
De 61 88 88-90 005-6. Er zijn in de keuken onderandere 2 microgolgovens en 1 gewone oven.
De 61 88 88-90 005-6.
De 61 88 88-90 005-6. De frigo van de 61 88 88-90 005-6.
De 61 88 88-90 007-2. De 61 88 88-90 007-2 te Vorst op 30/11/2005.
De 61 88 88-90 007-2. De 16007 - of dus de 61 88 88-90 007-2 - te Denderleeuw nadat hij de laatste Azur Express verzekerde. 28/09/2003.
De 61 88 88-90 008-0. De 61 88 88-90 008-0 staat te Jemelle op 24/08/2003.
De 61 88 88-90 008-0. NIEUW! De 61 88 88-90 008-0 heeft de eer om op 22/12/2006 mee te rijden in de eerste Treski van het jaar vanuit Brussel naar Zell-Am-See.
De 61 88 88-90 008-0. NIEUW! De 61 88 88-90 008-0 in Brussel-Zuid.
De 61 88 88-90 008-0. NIEUW! De 61 88 88-90 008-0.
De 61 88 88-90 008-0. NIEUW! Het interieur van de 61 88 88-90 008-0.
De 61 88 88-90 008-0. NIEUW! Het interieur van de 61 88 88-90 008-0.
De 61 88 88-90 008-0. NIEUW! De keuken van de 61 88 88-90 008-0.
De 61 88 88-90 008-0. NIEUW! Zicht op de eetzaal van de 61 88 88-90 008-0. 

 


terug