Fotoactua: Archief 2004:


29.013

Stoomlocomotief (HLV) 29.013 maakte op 01 april 2004 (en het was géén aprilgrap!) een proefrit tussen Schaarbeek en Merelbeke en terug. De 29.013 werd gefotografeerd te Merelbeke op 01/04/2004. De rijtuigen waren 1 M2 DB en 5 K1 A.
62ers in Lokeren-Oost. 62ers in Lokeren-Oost. 62ers in Lokeren-Oost. 62ers in Lokeren-Oost.
62ers in Lokeren-Oost. De 29.013 en de .6299+.6297, Merelbeke.01/04/04.


 De EC Jean Monnet met een 23.

EC Jean Monnet. De 2324 met de EC Jean Monnet is aangekomen te Brussel-Zuid,13/06/2004.


 EN Jan Kiepura.

EN Jan Kiepura. De EN Jan Kiepura is aangekomen te Brussel-Zuid, getrokken door de 2734 en de 1601, 13/06/2004.


De Vennbahn...
Het einde...

Op 1/11/2004 was ik in de buurt van de Vennbahn,het stuk tussen Losheim en Jünkerath. Helaas moest ik vaststellen dat het deel Belgische grens - Kronenburg is opgebroken... Met uitzondering van een deeltje te Hallschlag waar een "werfbasis" is gevestigd. Van daaruit lag nog een deeltje spoor richting Kronenburg, dat men helaas aan het opbreken was...
Daar de rails lang zijn werden ze in stukken geslepen. De lege gasflessen lagen er nog naast... En dan worden ze ( met de dwarsliggers er nog aan!) met een kraan op 2 assen gelegd, en naar de werfbasis gebracht waar ze uit elkaar worden gehaald (dwarsliggers en sporen). Enkel de telegraafpalen bleven tot nu toe gespaard...
Vennbahn. Vennbahn. Vennbahn. Vennbahn. Vennbahn.
Hier ligt ze nog, soms met weel gras, en zelfs al enkele boompjes. Soms nog net alsof ze indienst is... Het einde... Hier eindigt de Vennbahn aan Duitse zijde.... De kraan.... De oude,vroeger dubbelsporige, halte van Hallschlag, aan de Bahnhofstraße. Dit is nu de "werfbasis"... Wat verder zijn de rails reeds uitgebroken....



Terug.