Actua : Foto van de week:
De 1309 en de 3007 (CFL) rijden met trein 49812 van Zandvliet naar Creutzwald(fr). Deurne/Mortsel, 22/02/2011.
De 1204 is even aan de kant gezet te Schellebelle om een andere trein voor te laten. 16/02/2010.
De 6605 van Captrain rijdt met een containertrein, vermoedelijk trein 50240, door de bekende bocht van Ekeren op 22/02/2011. De oude klevers van ERS zijn nog steeds te herkennen.
De 6222 sleept de onkruidverdelgingstrein van Gent-Dampoort naar Gent-Sint-Pieters, en nadert hier de stopplaats Gentbrugge. Bij een ongeval enkele dagen eerder werd 1 van de 2 camera's beschadigd, zodat we het geluk hadden om even weer cameraloze foto's te kunnen maken. Achteraan loopt de 6203 (met camera op de neus) mee. 27/04/2011.
Brammentrein 39741 Gent-Clabecq wordt op 06/04/2001 door de 2022 gesleept, en werd gefotografeerd nabij Maffle.
De 1340 en de 1330 rijden met containertrein 32783 van Antwerpen (Zandvliet) naar Athus langs de oevers van de Maas. Dinant, 02/04/2011.
De 7828 rijdt op 22/04/2011 met 2 beladen balastwagens door Renard.
De 67484 is als TER 848832 op weg van Abbeville naar Amiens en werd op 18/04/2010 gefotografeerd in de buurt van Le Catelet.
De 1333 rijdt met een sleep platte wagens als trein 44715 naar Bettembourg. Tanville, 02/04/2011.
Op 02/04 en 09/04/2011 organiseerde het TSP een zeer mooie fotorit naar op enkele industrielijnen rond Charleroi. Hier zien we de 4506 op 09/04/2011 in de buurt van Jamioulx, op weg op lijn 132 naar Walcourt. Let vooral op de leuke weerspiegeling in de rail.
De .6219 rangeert op 28/03/2011 in het station van Gent-Sint-Pieters.
Sinds dit jaar worden de Intersoctreinen van en naar
Zwitserland niet meer met Belgische rijtuigen verzekerd, maar met rijtuigen van
het Duitse Euro Express. Zowel eerste klas, tweede klas als enkele ligrijtuigen
werden hierbij ingezet. Een andere nieuwigheid is dat deze treinen niet meer
langs Luxemburg rijden, zoals tot nu toe het geval was, maar langs Aachen.
De 2713 en de 2726 brengen de 18 lege rijtuigen van Euro Express naar Kinkempois
vanwaar ze de volgende dag terug naar hun thuishaven vertrekken. Deze trein kwam
die morgen aan als Interoctrein uit Zwitserland. We zien het konvooi op
05/02/2011 te Zaventem op lijn 36 naast de lichtbakens van één van de
landingsbanen.
De volgende Intersoctrein van het seizoen strandde op 30/03/2011 ongeveer op
deze plaats nadat hij de bovenleiding over een afstand van 2 km naar beneden had
gehaald. Met 10 uur vertraging kon de reis toen verder gezet worden.
De 1190 is op weg met P8904 van Schaarbeek naar Oudenaarde en rijdt daarbij door Welle op 15/03/2011. Deze leuke combinatie van een locomotief reeks 11 en bordeaux M5 rijtuigen kwam er pas vrij recent toen de reeks 11 al haar Benelux diensten verloor. Nu men de M5 rijtuigen moderniseert, en ze daarbij wit verft zal deze combinatie jammer genoeg even snel weer verdwijnen als ze gekomen is...
De 2338 rijdt met de lege kalktrein 39710 van Gent naar Monceau, alwaar een 77/78 deze trein zal overnemen en naar Aisemont zal brengen. Lede, 02/03/2011.
De 2312 rijdt met brammentrein 39741 van Gent-Zeehaven naar Clabecq door Schellebelle op 16/02/2011.
De 8040 van het SCM is op weg met een infratrein te Adegem. 12/02/2011.
Een set I11 rijtuigen wordt als ICa naar Eupen door Zaventem geduwd door de 1346 op 05/02/2011. Het stuurrijtuig is de 19811.
De 6242 rijdt langzaam door Wetteren met enkele werkrijtuigen uit lang vervlogen tijden. 09/02/2011.
Het is een grijze eerste februari in 2011 als de 2018 de lege kalktrein 39711 uit Gent naar Jemelle brengt, en hier de beroemde rotsformatie aan de Ourthe in Comblain-La-Tour voorbij rijdt. Het gras op het weggetje links in beeld lag nog plat als gevolg van de overstromingen die daar enkele weken tevoren plaatsgevonden hadden.